Φυτικές και ζωϊκές πηγές ασβεστίου. Είναι ίδια η απορρόφηση;
Posted in News

Στην επιστημονική γλώσσα την απορρόφηση  ενός συστατικού την ονομάζουμε βιοδιαθεσιμότητα. Για παράδειγμα, δεν αρκεί ένα τρόφιμο να έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε ένα συστατικό, αρκεί να έχει υψηλή βιοδιαθεσιμότητα, να απορροφάται δηλαδή εύκολα. Αυτός ο πίνακας συντάχθηκε με αφορμή τα ερωτήματα που δέχομαι συχνά για το αν τα φυτικά τρόφιμα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού σε ασβέστιο.

Ασβέστιο υπάρχει πράγματι στα αμύγδαλα, στο μπρόκολο και σε άλλα τρόφιμα όπως θα δείτε παρακάτω. Απορροφάται όμως το ίδιο με το ασβέστιο που βρίσκεται στο γάλα? Δείτε στον πίνακα αναλυτικά την περιεκτικότητα και απορρόφηση του ασβεστίου από το κάθε τρόφιμο ξεχωριστά.

Τρόφιμα Μερίδα τροφίμου Περιεκτικότητα σε ασβέστιο

(mg)

Εκτιμώμενη απορρόφηση

(%)

Ασβέστιο που απορροφήθηκε

(mg)

Μερίδες που απαιτούνται για να είναι ισοδύναμο με 1 ποτήρι γάλα (250 mL)
Γαλ/κα προϊόντα
Γάλα (πλήρες, 2%, 1%, αποβουτυρωμένο) 250 mL (1 φλιτζάνι) 310 32.1 99.5 1
Τυρί cheddar 50 g 337 32.1 108.2 1
Γιαούρτι 175 mL (3/4 φλιτζανιού) 272 32.1 87.3 1
Λαχανικά (μαγειρεμένα)
Κινέζικο λάχανο 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 84 53.8 45.2 2.25
Λάχανο 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 49 49.3 24.2 4
Μπρόκολο 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 33 61.3 20.2 5
Σπανάκι 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 129 5.1 6.6 15.25
Ξηροί καρποί & σπόροι
Αμύγδαλα 60 mL (1/4 φλιτζανιού) 97 21.2 20.6 4.75
Σουσάμι 60 mL (1/4 φλιτζανιού) 23 20.8 4.8 20.75
Όσπρια (μαγειρεμένα)
Φασόλια (λευκά) 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 85 21.8 18.5 5.5
Γίγαντες 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 42 26.7 11.2 9
Κόκκινα φασόλια 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 26 24.4 6.3 15.75
Ψωμί & Δημητριακά
Ψωμί ολικής άλεσης 35 g (1 φέτα) 26 82 21.3 4.75
Πίτουρο σιταριού 27  g 19 38 7.2 13.75
Εμπλουτισμένα τρόφιμα
Χυμός πορτοκάλι με ασβέστιο 125  mL (1/2 φλιτζάνι) 155 36.3 56.3 1.75
Tόφου (ωμό με θειικό ασβέστιο) 85 171 31 53 2
Ροφήματα σόγιας με φωσφορικό ασβέστιο 250 mL (1 φλιτζάνι) 319 24 76.6 1.25

 

Επομένως, όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα κάποιος θα πρέπει να καταναλώσει 8 φλιτζάνια σπανάκι ή 2 +1/2 φλιτζάνια μπρόκολο για να απορροφήσει την ίδια ποσότητα ασβεστίου που περιέχει 1 φλιτζάνι γάλα. Διαβάστε αντίστοιχα άλλες τροφές που σας ενδιαφέρουν.

Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart