Λάθη που θα πρέπει να αποφεύγετε στη διατροφή των παιδιών σας
Posted in News

Λάθη που θα πρέπει να αποφεύγετε στη διατροφή των παιδιών σας

<<Φάε παιδί μου όλο το φαγητό σου,  για να μεγαλώσεις σωστά>> είναι μόνο ένα δείγμα από φράσεις που ακούσαμε ως παιδιά σχετικά με το φαγητό και τώρα τις χρησιμοποιούμε οι ίδιοι ως γονείς. Πόση αλήθεια κρύβουν όμως και και τι πρέπει να αποφεύγεται στο φαγητό;

Λάθη σχετικά με τη συμπεριφορά των παιδιών και το φαγητό :

  • Εάν το παιδί σας δεν είναι φίλος με κάποια τρόφιμα, μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια. Μελέτες αναφέρουν, ότι παιδιά πείστηκαν να δοκιμάσουν τροφές που απέφευγαν μετά από συνεχόμενη έκθεση σε αυτές, που μπορεί να έφτασε και τις 10 φορές!
  • Μην επιβραβεύετε τα παιδιά σας με το φαγητό. Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι γονείς είναι να επιβραβεύουν τις επιδόσεις των παιδιών τους με το φαγητό. Εξηγήστε στο παιδί σας ότι δεν υπάρχουν απαγορευμένες τροφές,  αρκεί να καταναλώνονται με μέτρο. Υποδείξτε εσείς πρώτοι τις σωστές μερίδες και το μέτρο!
  • Καθιερώστε ένα οικογενειακό γεύμα τουλάχιστον 1 φορά την ημέρα – επικρατεί η πεποίθηση  ότι τα παιδιά αναπτύσσουν πιο υγιείς διατροφικές συνήθειες, όταν όλα τα μέλη της οικογενείας γευματίζουν μαζί. Βέβαια, καθοριστικό παράγοντα σε αυτή την εξέλιξη παίζουν οι διατροφικές συνήθειες των ίδιων των γονέων, καθώς αποτελούν το πρότυπο για τα παιδιά τους.

Λάθη σχετικά με τη διατροφή τους …..

 

  • Μετά την ηλικία των 3 ετών δε χρειάζεται να αγοράζετε γαλακτοκομικά προϊόντα πλήρη σε λιπαρά. Τα προϊόντα τύπου light είναι εξίσου υψηλά σε ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη της οστών. Φροντίστε τα λιπαρά να είναι καλής ποιότητας, όπως από ελαιόλαδο, από λιπαρά ψάρια και ξηρούς καρπούς. Καλό θα είναι ωστόσο να αποφεύγεται η υπερβολική κατανάλωσή τους.
  • Τρόφιμα υψηλά σε ζάχαρη και λίπος δίνουν επιπλέον ενέργεια, αλλά είναι ιδιαίτερα χαμηλά σε θρεπτικά συστατικά. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μικρές ποσότητες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντικαθιστούν τα κυρίως γεύματα τους.
  • Επιλέξτε ένα υγιή τρόπο μαγειρέματος. Αποφύγετε το τηγάνισμα, προτιμήστε το μαγείρεμα στο φούρνο ή στον ατμό. Προσθέστε λίγη μαργαρίνη ή ελαιόλαδο για το μαγείρεμά σας.
  • Ενθαρρύνετε την κατανάλωση νερού και γάλακτος. Περιορίστε την κατανάλωση χυμών, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε οξέα, τα οποία με τη σειρά τους, καταστρέφουν το σμάλτο των δοντιών. Συνδυάστε πάντα τους χυμούς με γεύματα ή σνακς.
  • Η ποσότητα των υγρών, που πρέπει να καταναλώνουν, διαφέρει και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Αφενός, από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, αφετέρου από τα επίπεδα ενέργειας που δαπανούν και τέλος από την ακολουθούμενη διατροφή. Προσφέρετε στο παιδί  σας κάποιο ρόφημα μαζί με το γεύμα αλλά και ενδιάμεσα των γευμάτων. Ενθαρρύνετε την κατανάλωση περισσότερων υγρών ιδιαίτερα κατά τις ζεστές περιόδους, εξασφαλίζοντας έτσι τη σωστή ενυδάτωσή τους.
  • Δε χρειάζεται να προσθέσετε επιπλέον αλάτι στο μαγείρεμα για τα παιδιά, απεναντίας χρησιμοποιείστε εναλλακτικά περισσότερα μπαχαρικά.
Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart